Як комунальники Малина складають «зимові іспити»
Такої ожеледиці, як минулого четверга, не було давно. Малин не став винятком з ряду інших населених пунктів. Дощ відразу замерзав і перетворював вулиці на суцільну ковзанку. Навіть громадський транспорт був змушений призупиняти роботу. Заручниками ж погоди стали перехожі та ті, хто безуспішно виглядав із зупинок хоч якусь маршрутку.
— Посипають вулиці комунальники чи ні? — занепокоєно перемовлялися між собою люди. До обіду того дня погода дещо вирівнялася, основні вулиці було посипано, громадський транспорт продовжив роботу. Проте судячи з прогнозу погоди, таких сюрпризів цієї зими ще може бути й бути… То чи належним чином готові до них комунальники?
На це запитання відповідає перший заступник міського голови Петро Піковський.
— Восьмого грудня техніка для посипання вулиць виїхала по визначених маршрутах, відразу за необхідністю. Спочатку комунальники посипали вулиці зі схилом та основні дороги. Цей маршрут пролягає від фабричного мосту через вулиці Грушевського,Огієнка до залізничного вокзалу. Не обійшли увагою також вулицю Кримського, Суворова, Шевченка, тобто основні дорожні шляхи. Цього дня ми були змушені посипати ще й вулиці Винниченка та Гагаріна, хоча це дороги загальнодержавного значення і обслуговувати їх — завдання Райавтодору. Машина цієї організації вийшла з ладу на маршруті. А рух транспорту, як відомо, по Винниченка досить потужний. Усього ж за один день тоді було витрачено дев’ять машин піщано-соляної суміші. Соборну площу просипали двічі. Роботи було завершено о 17.30.
— Техніки вистачає для виконання таких видів робіт?
— Для роботи у штатному режимі її достатньо, але бракує для роботи в екстремальномих умовах. Інше питання — технічний стан. Спецтранспорт застарів, постійно ремонтується. Звісно, мати нам ще одну машину — це було лише на користь. Тим паче, коли на рівні держави мова йде про можливу передачу доріг з державної власності у комунальну.
— Тобто, без допомоги техніки ТОВ «Юнігран» та Фабрики банкнотного паперу комунальники не справилися б?
— Ці підприємства не мають піщано-соляної суміші, і до посилки доріг того дня не були задіяні. Повторюю: місто вимушено було посипати додатково 12 кілометрів «державних» доріг.
— Ринок, прилегла територія до магазинів, тротуари… Хто має чистити ці місця?
— За своєчасне посипання території ринку, як і будь-якого іншого підприємства, відповідає адміністрація. За тротуари відповідають комунальники. А прилеглою територію підприємств, установ, організацій мають займатися їх керівники. Користуючись нагодою, хочу звернутися саме до них: потурбуйтеся про безпеку Ваших відвідувачів узимку.
— Довелося чути, що комунальники довго сплять, мовляв, дороги не посипані… Намовляють?— Комунальники постійно слідкують за прогнозом погоди. І якщо треба, то починають чистити і посипати з другої-третьої години ночі. Місто прокидається – основні роботи вже виконано. Щодо восьмого грудня – це був форс-мажор державного масштабу. Питання, хто зміг з цим упоратися, а хто — ні…
На знімку: техніка “Благоустрою”, котра виїжджає на боротьбу з ожеледдю